Pain au chocolate

Jag pratade just med min kompis som bor i Frankrike och jag försökte komma på något att skriva om och då kom jag på att när vi var i Frankrike så åt vi väldigt mycket Pain au chocolate och "Åh! Det kan jag ju skriva om!" så nu kommer det!


Det här behöver du:
ca 8 st
* 1 rulle (250 g) färsk kyld smördeg
* 100 g nutella
*  75 g mörk kvalitets choklad 70%
* 100 g mandelmassa
*  1 st apelsin, rivet skal
* 1 st ekologiskt ägg

Gör så här:

1. Sätt ugnen på 175 grader, varmluft.

2. Dela smördegen en gång på längden, och sen varje halva i fyra bitar.

3. Bred en klick nutella på ena kortsidan av varje smördegsruta.

4. Hacka chokladen grovt, riv mandelmassa och apelsinskal och fördela över smördegsrutorna.

5. Rulla ihop bitarna från kortsidan och lägg rullarna med skarven nedåt på en plåt med bakplåtspapper.

6. Pensla med uppvispat ägg.

7. Grädda dem gyllene i mitten av ugnen, cirka 20 minuter.



Lycka till!♥ Kramar Fanny



Kommentarer
Baktokig

det låter snuskigt gott! :D jag måste prova att göra det någon helgfrukost framöver!



vilken superhärlig bakblogg du har! (Y)



KRAM!

2010-04-15 @ 21:49:26
URL: http://baktokig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback