Blåbärspaj

Nu är jag hemma hos min mormor och morfar och håller på att baka blåbärspaj tills mina kusiner kommer hit.
Här kommer receptet!

Du behöver:

Fyllning:

Gör så här:

1.Blanda mjöl, socker och bakpulver. Skär smöret i bitar och tillsätt det. Häll i vattnet.

 

2.Arbeta snabbt samman degen. Låt den stå i kylskåp ca 15 min eller frysen 5 min.

 

3.Tryck ut halva degen i en pajform ca 15-20 cm i diameter.

4.Grädda den i 175°C i ca 8 min.

 

5.Fyll pajskalet med blåbär (går bra med både färska eller otinade frysta eller tinade frysta) och strö över socker.

6.Resten av degen ska sedan tryckas ut till ett lock som täcker bären. För att göra det enkelt så brukar jag ta lite deg i taget och trycka ut den och sedan pussla ihop så gott det går.

7.Grädda pajen i 175°C i ca 20 minuter mitt i ugnen.

Klar att servera!

 


Jag fick inte till några bra bilder hade bara webbcamen att fota.

Haha, mitt hår kom visst med på den här bilden! ;P



Lycka till!♥ Kramar från Fanny


Kommentarer
Agnes

ser gott ut!hoppas att det gick bra!

2010-04-04 @ 19:57:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback