Kokostoppar

Idag har varit värsta bakdagen, i morse gjorde jag scones till frukost åt pappa (det är ju farsdag, det har väll ingen glömt?) sen kom jag på att det var i morn som vi skulle baka till skolan så då gjorde jag en kanelkaka med chokladfrosting (recept och bild kommer nog i morn). Sen gjorde jag och min kompis Vendela kokostopparna här nere till pappa (men uuundra vem som åt mest...? ^^).

Enyoy it!♥

'

©COPYRIGHT FANNY, FANNYSKAKBURK.BLOGG.SE

 


15-30 st

* 50 g smör
* 2 ägg
* 1 dl socker
* 200 g kokosflingor
* skal från 1/2 citron

1. Sätt ugnen på 175°.

2. Smält smöret. Rör ihop ägg och socker i en skål.

3. Tillsätt kokosflingor, limeskal och smör och rör ihop till en smet. Låt stå i 10 min.

4. Klicka ut smeten med hjälp av två skedar och forma till 15 stora eller 30 små toppar på en plåt med bakplåtspapper.

5. Grädda mitt i ugnen ca 15 min för stora toppar och ca 10 min för små toppar. Tips! Du kan oxå doppa toppen i lite smält choklad, eller hacka och ha direkt ner i smeten!


Kommentarer
Jennifer

Jag älskar dig! Det ska du veta finaste sötnos ! Kommer inte till skolan imorn heller. Har feber och så.. Saknar er så himla mycket, dej, Emelaii, Julle. Vi passar, vi har funnit oss! ! Och jag vill ALDRIG förlora dig! Du är bara så underbar... <333333

2010-11-15 @ 16:26:17
URL: http://itsmeyousee.blogg.se/
Anonym

2010-11-22 @ 14:28:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback