Svar på frågestunden

Som ni kanske har märkt så står bloggen rätt tom just nu, jag har inte laggt ner den, eftersom jag tycker det är synd att allt fint här på bloggen ska försvinna, men det kommer inte uppdateras mer här i kakburken! Men fortsätt njuta av dom gamla recepten i arkiven och kommentera, jag kommer kika in lite då och då och svara på era frågor!

Vad har du för intressen (förutom att baka)? Jag sjunger, dansar och tränar gymnastik.

Vad bakar du när du har jättelite tid? Brukar oftast ta lite längre tid när jag ska baka, men en supersnabb grej är ju kladdkaka, funkar alltid!

Vad är det du har gjort som du blivit mest nöjd över? En tårta so jag gjorde till min födelsedag ett år, länk här.

Kan du läka några av dina kompisars bloggar ? :)

Jovisst kan jag det!

Nicolina Landqvist Winkfield, foto/mode/inspirations-blogg

Julia Ahlberg, vardagsblogg

Emelie Robles, vardsgsblogg

Jennifer Wiklund, vardagsblogg

Kan du baka och visa hur man gör regnbågskaka? Alltså en sån med raka ränder med färg i ?

Jag har inget eget recept på regnbågskaka, har aldrig testat det förut, men tack för ett nytt tips iallafall!

Vilket program använder du till att fixa menyrubriks texterna och texten i menyn?

Jag har gjort dom i PSE 7.0

vad är det äckligaste du har bakat?

Jag bakade förra sommarn några cupcakes, ville inte använda mig av samma frosting recept som det stod i receptet, så jag blndade ihop lite det jag tyckte lät gott, resultatet blev heeelt oärbart! Haha

vad tycker du är roligast att baka?

Sakar som blir sådär fint hembakade och varma o härliga, kladdkaka slår det mästa, både i att laga och att äta!

går du på någon sport?

Ja, jag tränar gymnastik, och sen brukar jag springa och träna på gym lite när jag hinner.

Kan du inte göra fler videobak där du pratar? :) Som den med kladdkaka?

Kommer inte hinna göra flera sånna, men här är arkivet med alla videobak jag har gjort! 

Jag undrar hur du får dina macarones så släta, jag har bakat dom en gång och spritsade då ut dom. Dom blev släta men den lilla toppen gick inte att undvika, så hur gör du?!

Jag vet faktiskt inte, det bara blir så för mig! Och den där lilla "toppen" tycker jag bara är charmig!

Kan du inte ha något salt någon gång? Någonting med jordnötter? En blandning av sött och salt! Jag hade ett recept med jordnötter och maschmallows en gång!

Det kanske kommer!

Går det att få tag i ingredienser till pumpkin pie i Sverige???

Har aldrig bakat pumpkin pie, tyvärr, så jag vet inte!

Vet du hur man gör tiramisu???

Jaa, det vet jag, brukar inte göra det så ofta, men här finns ett recept från recept.nu!

Din favorit glass??

Ben and jerrys, Halft Baked!

Din favorit recept här på bloggen?

Alla recept med choklad i!!!

Tack för en fin blogg!

Tack själv!

Jag såg att du har gjort en design till en annan tjej och undrar om du brukar göra designer till folk och om dom är gratis? :)

Jag gör inte gratisdesigner längre, men har haft några utlottningar ibland.

Vilken smet är godast?

Sockerkaka, eller cheesecake!

Vad är ditt favoritbakverk? :3

Vad som helst som innehåller choklad brukar sitta heeelt perfans!

Hej! Jag har 2 frågor:

1. Har du photoshop? Jepp!

2. Om du har det, hur får du så att det blir som ett bildspel, eller att det växlar från olika bilder och så. Eller jag vet hur man gör det, men sen när jag laddar upp det blir det bara en av de bilderna jag hade ett bilspel med och inget rör sig, bilden ser väldigt "knastrig" ut bara :s Jag tror jag har svarat på den här frågan förut ganska många gånger, men jag använder mig av ett gratisprogram som heter photoscape!


Tog med dom frågorna som jag tyckte passade in, hoppas ni fick svar på era frågor nu! Och fortsätt använda gamla recept i arkivet så får vi se när vi syns igen! Pussar och krammar, Fanny


Kommentarer
Anonym

har en tävling på min blogg just nu om en goodiebag med smink, lust att vara med? :)

http://hannalovisasol.blogg.se/2011/september/tavling-vinn-massa-smink.html#comment

2011-09-18 @ 15:58:32
Lisa

Du kan väl ha ett recept i veckan "fredagsgott" eller liknande och lite roliga recept tävlingar !

2011-09-19 @ 17:28:18
Ebba

2011-09-25 @ 12:35:55
Ebba

Hejhej Fanny! Undra om du kunde ta bort den desingen du gjorde till min och majas blogg för vi har gjort en ny men den går inte att lägga in p.g.a den gamla du gjorde!! Så snälla kan du göra det :)

2011-09-25 @ 12:37:54
URL: http://majaoebbalove.blogg.se/
cornelia

Hej Fanny! Mina kompisar som hade en design från dig förut har lite problem nu. www.majaoebbalove.blogg.se den headern du satte in ligger över den nya header.... Hur ska dom ta bort den?

2011-09-25 @ 21:35:34
URL: http://kindofscofield.blogg.se/
David

Lycka till med allting i framtiden! Hoppas att du kommer tillbaka nån gång!

2011-09-26 @ 17:31:39
erika

Tack för att du svarade på min fråga :D

Men när kommer du köra igång med mer bak?

2011-09-30 @ 11:18:40
URL: http://ekams.blogg.se/
ellen

fin blogg!

allt bra? :)

2011-10-14 @ 21:29:44
URL: http://eellenpeterssoon.blogg.se/
mirandaaamiley

kan du göra en design+header till mig? det ska vara med miley cyrus :P maila till [email protected]

p.s jag skriver ditt namnet efter tack

2011-10-19 @ 18:41:53
ellen ♡

fin blogg, hoppas allt är bra med dig? :)

ska vi följa varandra via bloglovin? :)

2011-10-30 @ 17:57:18
URL: http://eellenpeterssoon.blogg.se/
MISS ALICIA

Hej!



Ta gärna en titt på nätbutiken missalicia.se, där det finns smycken för dig och accessoarer för ditt hem.



Bland annat har vi lägst webbpris i Sverige på Kew Royal Botanic Garden's populära doftljus!



Skäm bort dig själv i höstmörkret, eller varför inte vara ute i god tid med julklapparna?



Välkommen!



Vänliga hälsningar,

www.missalicia.se



PS. Gilla vår Facebooksida för att hålla koll på nyheter och tävlingar: http://www.facebook.com/pages/Miss-Alicia/118723208236702

2011-11-08 @ 15:43:55
URL: http://missalicia.se
Malin

Tack snälla!

ja det är i hageby! :)

2011-12-20 @ 23:57:20
URL: http://fashionfied.tk
LIZACH

Söt blogg!

2012-01-03 @ 15:53:03
URL: http://lizach.blogg.se/
josefines.se

Du har så mycket goda recept! :D

2012-01-13 @ 19:16:47
URL: http://josefines.se
alexandra

Snygg blogg! Följa varandra på bloglovin?:)

2012-01-23 @ 00:07:53
URL: http://thisisalexandras.blogg.se/
Frida

Hej,



Göteborgs Kex har precis lanserat Ballerina Fylld Cookie. Hör av dig till mig med din adress om du är sugen på att testa den och om du vill lotta ut kakor till dina läsare.



Ha det gott!

/ Frida

2012-02-07 @ 14:33:42
Hanna Ek

Söker personer som kan lägga lite åsikter på min blogg och om det är någonting som saknas i den, skulle vara roligt om du ville hjälpa till. Har en pågående tävling också som kanske intresserar! Kram på förhand.

2012-03-09 @ 19:09:14
URL: http://hnny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback