Flädersaft

Flädersaft har jag alltid sagt att "näe, jag gillar det inte" fast jag inte äns har smakat! Sen nån sommar så smakade jag ändå, och vipps, så var den favorit! Så för er som inte har smakat...jag rekomenderar er att göra den nu, det tar lite tid men ABSOLUT värt det!

DU BEHÖVER
* 50-60 fläderblommsklasar
* 3-4 skivade citroner
* 2½ lite vatten
* 2½ kg socker

GÖR SÅHÄR
1.
 Skölj blomklasarna noga och varva dom med citronerna i en rymlig bunke.

2. Koka upp vattnet och rör ner sockret så det löser upp sig ordentligt.

3. Häll den heta blandningen över blommklasarna och täck bunken med en handuk, låt stå svalt i tre till fyra dygn.

4. Sila av saften genom dubbla sildukar så att inget skräp följer med.

5. >Spara en flaska i kylen och frys in rästen i små förpackningar att ta ut i omgångar.



KLART! Lycka till <3 Kramar Fanny



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback